NOVO NORDISK: ANSÖKER SNART OM GODKÄNNANDE WEGOVY-TABLETT I KINA
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Det danska läkemedelsföretaget Novo Nordisk kommer "mycket snart" att ansöka om godkännande för Wegovy-tabletten i Kina.
Det meddelade vd Mike Doustdar på tisdagen enligt Reuters.
"Jag skulle säga inom några månader", tillade han.
Uttalandet gjordes under hans första besök i China sedan han tillträdde som vd för Novo Nordisk i augusti.
Läkemedelsbolaget har skördat framgångar med viktminskningspillret i USA sedan lanseringen den 5 januari. Tidigare i juni godkändes tabletten även i Storbrittannien och Förenade Arabemiraten.
Följ taggar
Relaterat
Hämta EFN:s app för iOS och Android - gratis: nyheter, analyser, börs, video, podd
