NOVO NORDISK: ANSÖKER SNART OM GODKÄNNANDE WEGOVY-TABLETT I KINA

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Det danska läkemedelsföretaget Novo Nordisk kommer "mycket snart" att ansöka om godkännande för Wegovy-tabletten i Kina.

Det meddelade vd Mike Doustdar på tisdagen enligt Reuters.

"Jag skulle säga inom några månader", tillade han.

Uttalandet gjordes under hans första besök i China sedan han tillträdde som vd för Novo Nordisk i augusti.

Läkemedelsbolaget har skördat framgångar med viktminskningspillret i USA sedan lanseringen den 5 januari. Tidigare i juni godkändes tabletten även i Storbrittannien och Förenade Arabemiraten.

Hämta EFN:s app för iOS och Android - gratis: nyheter, analyser, börs, video, podd
Nästa Artikel